Sneeuwballentoernooi S.V. Deurne

2012-2013

Dat de schaakvereniging  van SV Deurne investeert in de jongste jeugd werd tijdens het jaarlijkse Sneeuwballentoernooi weer eens bevestigd.

Verdeeld in 6 groepen van 4 a 6 spelers werden er op vrijdagavond j.l. in SCC D’n Draai diverse partijtjes geschaakt .

Hoewel ieder met een prijsje mee naar huis ging en dus winnaar was, werden de winnaars van de verschillende groepen speciaal door voorzitter Ger Dekker in het zonnetje gezet en mochten elk een fraaie beker mee naar huis nemen.

Opvallend en verheugend is dat de gemiddelde leeftijd waarop kinderen gaan schaken steeds lager wordt.

Sommige kinderen vulden hun prijzenkast aan, voor anderen was dit de eerste trofee.

Winnaar in groep 1 werd de 8 jarige Mika Rutjens . Mika had deze maand reeds het Loek de Heide Jeugdschaaktoernooi in Waalwijk ongeslagen op zijn naam gebracht en won nu ook al zijn wedstrijden. Daan Hubers, Faas Ramaekers en Jim van Rijt moesten met een gedeelde 2e plaats genoegen nemen.

In groep 2 bleek Clint van Rijt, ook 8 jaar, de sterkste Hij hield o.a. Lex Dekker, 8 jaar, Niek Gorissen en Lars Rutjens, 5 jaar, achter zich.

In groep 3,  de jongste leeftijdsgroep won de net 6 jaar geworden Dries Ramaekers de 1e prijs. Casper v.d. Spek, Lars Keunen; Daan Keunen en Quinn van Haandel hadden het nakijken.

Groep 4 was een pure meidengroep. De 9 jarige Willemijn Boersma werd ongeslagen winnares en gaf haar oudere zus Mathilde, Elva Roozen en de nog maar 4 jarige Cis Ramaekers het nakijken.

Groep 5 werd gewonnen door Daan Biemans van de Ratelaar. Levi Corneille, Luc Smits en Bram Keunen werden aan de zegekar gebonden.

Groep 6 werd een prooi van Frederik Boersma. Hij won al zijn wedstrijden.

Pieter de Wit, Quinten v.d. Broek en Boris Buitenweg kwamen net iets te kort voor een ereprijs.

Al met al een prima promotie voor het jeugdschaken

Nieuwe leden zijn nog welkom. Iedere vrijdagavond van 19.00 tot 20.15 uur wordt er door ervaren schakers lesgegeven en wordt er een onderlinge competitie gespeeld.

Informatie kunt u krijgen via g.dekker182@upcmail.nl of via de website van de schaakvereniging: www.schaakverenigingdeurne.nl

Foto: sfeerimpressie van de zaal met bijna 30 deelnemers.

Foto: winnaars Sneeuwballentoernooi

zittend v.l.n.r. Dries Ramaekers (6 jr.) , Mika Rutjens (8 jr.) en