Ger Dekker Jubileumtoernooi

Op 5 oktober 2010 hoopt Ger Dekker de pensioengerechtigde leeftijd van 65 jaar te bereiken.

Het is dan tevens meer dan 50 jaar geleden dat hij actief werd in de schaaksport. Na Schaakmat in Naaldwijk (1957-1971), Hollands Glorie in Dordrecht (1969-1979), Op Eigen Wieken in Leiden (1981-1989), is hij nu reeds jaren jeugdleider en voorzitter van Schaakvereniging Deurne (1989-heden).

Ger zou dit jubileum graag vieren met schakers aan wie hij in de afgelopen 50 jaar prettige herinneringen heeft. Dat is dan ook de reden dat wij u namens hem uitnodigen om deel te nemen aan een

Rapid-teamtoernooi op zaterdag 2 oktober in museum "De Wieger", Oude Liesselseweg 29 te Deurne.

Omdat het een feestelijk gebeuren is, is de deelname gratis en worden de deelnemers gedurende het toernooi voorzien van een hapje, een drankje en een lunch.

Aanvang van het toernooi is 10.30 uur.

Inschrijven vanaf 10.00 uur.

Er worden 7 ronden Zwitsers gespeeld van elk 15 minuten p.p.p.p.

Prijsuitreiking rond 16.00 uur.

Een team bestaat uit 4 spelers en eventueel een reserve.

Kunt u geen compleet team vormen, geen probleem, combinatieteams zijn ook mogelijk en eventueel mag u een gastspeler opstellen of zorgen wij voor reservespelers.

Simultaan

Een schaakfeest ter ere van Ger zonder jeugdactiviteit is niet denkbaar. Daarom wordt er voor de regionale jeugd een simultaanwedstrijd georganiseerd.
Simultaangever is Internationaal FIDE Meester Thomas Willemze, die van Ger nog les heeft gehad in Stap 1 en nu full-time talentcoach is bij de K.N.S.B. De simultaan vindt plaats vanaf 13.00 uur op de binnenplaats van het museum. Deelname is gratis.

Aanmelden

Aanmelden voor het Teamtoernooi en de Simultaanwedstrijd kan via e-mail: tibor_hurkmans@hotmail.com o.v.v. teamnaam en individuele speelsterkte aan Tibor Hurkmans.

Gaarne vóór 24 september a.s. aanmelden. Gezien de beperkte ruimte in het museum is er plaats voor maximaal 12 teams en 20 simultaanspelers.

Mocht u geen persoonlijke uitnodiging hebben ontvangen, maar toch mooie schaakherinneringen aan de jubilaris hebben, doet u hem een plezier door in te schrijven.

Ook individuele deelnemers kunnen ter plekke een team formeren.

Ger droomt ervan om eens een mooi fotoreis te maken. Als jullie daar iets aan willen bijdragen, doen jullie hem een groot plezier.

Foto van de schakende jubilaris Ger Dekker

Deelnemende teams (maximum 14 teams):

1. Familie Swinkels, Asten

2. Kecskemét / Ger Dekker-bokaal, Leiden

3. Familie Willemze, Leiden

4. SV Schaakmat, Naaldwijk

5. Jeugdleiders "Op Eigen Wieken", Leiden

6. De Vaste Hand

7. Combinatieteam 1

8. Westlands Druivenschaaktoernooi

9. Combinatieteam 2

10. Motiefgroep Schaken Nederland / NBSB

11. Besturenteam "S.V. Deurne"

12. Familie Dekker, Naaldwijk e.a.

13. Team S.V. Deurne

14. Triple-Pion, Eindhoven

Klik hier voor de teamopstellingen.

Bij ratingverschil van meer dan 100 ELO-punten wordt er 1 minuut per 100 ELO-punten bij de hoogste ELO-houder in mindering gebracht. Dit met een maximum van 10 minuten.

Schaakprobleem GER DEKKER 65!

Onderstaande probleemopgave is opgesteld door Bas de Haas van de Vereniging van Probleemvrienden.

Wit geeft mat in twee.

De oplossing, alleen de eerste zet, kan tijdens de jubileumdag worden ingeleverd.