Junioren

S.V. Deurne is een schaakclub met veel aandacht voor de jeugd en dat werpt zijn vruchten af. Zo hebben we in het recente verleden:

een schaakchallenge gehouden met bijna 200 deelnemers.

het Brabants kampioenschap behaald bij de jeugd tot 10 jaar.

het landskampioenschap behaald bij de jeugd tot 10 jaar. Wat meestal alleen voor de grote schaakclubs is weggelegd.

goede plaatsen behaald bij de diverse individuele kampioenschappen, zoals een gedeeld 1e plaats bij het Open NK tot 8 jaar, een 2e en 4e plaats bij de Brabantse kampioenschappen tot 10 jaar, een gedeeld 5e plaats bij het Open NK Rapid tot 10 jaar, een 2e plaats bij de Brabantse kampioenschappen tot 7 jaar en een 8e plaats bij het NK tot 7 jaar.

De schaakavonden van de jeugdafdeling van de schaakvereniging Deurne vinden met ingang van 3 januari 2019 plaats op de donderdagvond.

Tijd: van 19.00 uur en 20.00 uur.

Plaats: D'n Houtenhoek.

Voor minder-draagkrachtige ouders is het mogelijk om een tegemoetkoming van het lidmaatschapsgeld terug te vragen bij de Stichting Leergeld. Er is wel een maximum-leeftijd van het jeugdlid aan verbonden.

Om de week wordt les gegeven volgens de Stappenmethode.

De andere week wordt een ronde van de interne competitie gespeeld. Iedereen speelt op zijn of haar eigen niveau, omdat we de jeugd in groepen hebben verdeeld.

Verder zijn er schaakpuzzels op te lossen en kunnen er leuke schaakspelletjes gedaan worden zoals raindrop chess, weggeefschaak, doorgeefschaak etc.

Volwassen competitie op donderdagavond

Jeugdleden die er klaar voor zijn, mogen op donderdagavond tussen 20.00 uur en 22.00 uur meespelen in de onderlinge competitie bij de volwassenen. Ze spelen partijen van 1 uur per persoon per partij.

Tijd: 20.00 uur

Plaats: Wijkhuis D'n Houtenhoek

Zorg ervoor dat je vóór 20.00 uur aanwezig bent. Mocht je niet op tijd kunnen komen, bel dan naar Wijkhuis D'n Houtenhoek om door te geven dat je iets later komt. De indeling voor de interne competitie wordt namelijk om 20.00 uur gemaakt.

Peelcup en Peelleague

Alle jeugdleden kunnen gratis deelnemen aan wedstrijden om de Peelcup, zie de website van De Combinatie voor meer informatie. De Peelcup is een reeks van 7 laagdrempelige toernooien georganiseerd door clubs van het district Helmond, waaronder Deurne. De betere spelers kunnen ook op niveau schaken in een aparte groep, de Peelleague.

Verder worden met meerdere leden van de club veel regionale toernooien bezocht.

Meer informatie kunt u krijgen bij Ger Dekker.

voorzitter@schaakverenigingdeurne.nl