Junioren

Carnavalsschaak op 20 februari 2020.

Donderdag 20 februari werd het traditionele Carnavalsschaak gehouden.

Er werd heel vals gespeeld! We deden wie het eerst al zijn stukken kwijt was, we speelden schaak met een dobbelsteen en als klap op de vuurpijl speelden we een partijtje verrassingschaak.

Hierbij gaf Ger tijdens de partij allerlei opdrachten. Bij de laatste opdracht moest het bord zelfs omgedraaid worden. Ieder ontving tijdens het toernooi  een drankje en een hapje.
Na afloop ontving het meest gespierde jeugdlid Dieks een originele Carnavalsmedaille omdat hij door de jury (Tineke Dekker en gastvrouw Eugenie) als best verkleedde verkozen was.

Ook werden er nog een drietal canavalsmedailles uitgereikt aan de top-3 van dit valse schaaktoernooi.

Ninja Stef en Kas werden gedeeld eerste en Bence kreeg een medaille omgehangen voor zijn 3e plek.

Omdat ieder volgende week vakantie heeft gaan we 4 maart weer verder met de lessen.

We nemen aan dat ieder voldoende tijd heeft om in het werkboek te werken.

Sneeuwballentoernooi 30 januari 2020.

Hoewel een aantal jeugdschakers moest afzeggen wegens griep en huiswerkperikelen , en de sneeuw het eveneens liet afweten, was er toch voldoende belangstelling om er een gezellige schaakavond van te maken.

Op volgorde van sterkte werden er 3 groepen gevormd. Onder het toeziend oog van verschillende ouders speelde ieder onder het genot van een drankje en hapje minimaal 3 wedstrijden. Aan het eind van de avond had ieder wel één of meerdere partijtjes gewonnen en ging niemand met lege handen naar huis.

Uitslag:

groep 1

1.Thijs v.d. Broek , 2/3/4/ Bence Knijnenburg, Kas v.d. Linden en Tom Stommels

groep 2:

1.Emme Bult, 2/3 Luuk Koppens en Vincent Knijnenburg, 4 Klara Knijnenburg

groep 3:

1. Zoë Aarts, 2  Jens Joosten , 3 Quinten Schoonen, 4 Olivia Schoonen

De deelnemers na afloop van hun schaaktoernooi met hun zojuist verkregen prijzen.

S.V. Deurne is een schaakclub met veel aandacht voor de jeugd en dat werpt zijn vruchten af. Zo hebben we in het recente verleden:

een schaakchallenge gehouden met bijna 200 deelnemers.

het Brabants kampioenschap behaald bij de jeugd tot 10 jaar.

het landskampioenschap behaald bij de jeugd tot 10 jaar. Wat meestal alleen voor de grote schaakclubs is weggelegd.

goede plaatsen behaald bij de diverse individuele kampioenschappen, zoals een gedeeld 1e plaats bij het Open NK tot 8 jaar, een 2e en 4e plaats bij de Brabantse kampioenschappen tot 10 jaar, een gedeeld 5e plaats bij het Open NK Rapid tot 10 jaar, een 2e plaats bij de Brabantse kampioenschappen tot 7 jaar en een 8e plaats bij het NK tot 7 jaar.

De schaakavonden van de jeugdafdeling van de schaakvereniging Deurne vinden met ingang van 3 januari 2019 plaats op de donderdagvond.

Tijd: van 19.00 uur en 20.00 uur.

Plaats: D'n Houtenhoek.

Voor minder-draagkrachtige ouders is het mogelijk om een tegemoetkoming van het lidmaatschapsgeld terug te vragen bij de Stichting Leergeld. Er is wel een maximum-leeftijd van het jeugdlid aan verbonden.

Om de week wordt les gegeven volgens de Stappenmethode.

De andere week wordt een ronde van de interne competitie gespeeld. Iedereen speelt op zijn of haar eigen niveau, omdat we de jeugd in groepen hebben verdeeld.

Verder zijn er schaakpuzzels op te lossen en kunnen er leuke schaakspelletjes gedaan worden zoals raindrop chess, weggeefschaak, doorgeefschaak etc.

Volwassen competitie op donderdagavond

Jeugdleden die er klaar voor zijn, mogen op donderdagavond tussen 20.00 uur en 22.00 uur meespelen in de onderlinge competitie bij de volwassenen. Ze spelen partijen van 1 uur per persoon per partij.

Tijd: 20.00 uur

Plaats: Wijkhuis D'n Houtenhoek

Zorg ervoor dat je vóór 20.00 uur aanwezig bent. Mocht je niet op tijd kunnen komen, bel dan naar Wijkhuis D'n Houtenhoek om door te geven dat je iets later komt. De indeling voor de interne competitie wordt namelijk om 20.00 uur gemaakt.

Peelcup en Peelleague

Alle jeugdleden kunnen gratis deelnemen aan wedstrijden om de Peelcup, zie de website van De Combinatie voor meer informatie. De Peelcup is een reeks van 7 laagdrempelige toernooien georganiseerd door clubs van het district Helmond, waaronder Deurne. De betere spelers kunnen ook op niveau schaken in een aparte groep, de Peelleague.

Verder worden met meerdere leden van de club veel regionale toernooien bezocht.

Meer informatie kunt u krijgen bij Ger Dekker.

voorzitter@schaakverenigingdeurne.nl